Denhär morgonen var julpyntningen redan i full fart. När morgonmålet hade skötits undan, fick jag också hjälpa till. Först hjälpte jag  kocken Filip att baka pepparkakor till klockan fem-te. Jag valde ut min rosa kock-hatt utöver mina 12 kock-hattar, och ett matchande förkläde till. Jag kunde dock inte hjälpa till med självaste bakningen, eftersom jag inte ville riskera att bryta mina naglar. Men smakningen gick brilliant för mig. Sedan hjälpte jag assistenterna Bea och Emelie att hänga upp julgardiner i mitt rum. Jag valde ut ett par vita med silvriga snöflingor. Efter allt jobb från att välja gardiner till att smaka på pepparkakor, var jag alldeles utmattad. Jag var i stort behov av en manikyr, så jag beslöt mig för att sticka till spa-området. Allt nagellack hade ju fallit av efter den hektiska morgonen! När mina tassar hade smörjts in i kräm i pepparkaksdoft och naglarna hade lackats i rött och vitt, kom jag på att jag skulle ju ringa min pojkvän.
-Hej Christopher, mår du bra? 
-Ja, jag mår fint. Du då? Svarade Chrisopher i telefonen.
-Åh, jag mår bra. Alltså du vet inte hur utmattande det är att smaka på pepparkakor! Man blir ju helt slut! Berättade jag.
-Jasså? Undrade Christopher.
-Absolut. Men det är redan två veckor sedan vi har gjort något tillsammans! Vi borde boka in en dejt någon gång på de närmaste dagarna. Tyckte jag.
-Hm, visst. När passar det för dig? Frågade Christopher.
-Tja... Funderade jag, och sneglade mot min kalender. På onsdag. På tisdag går det inte, jag ska till Cafeet med Yasmine då. 
-Pärlenos, jag tror inte det går...
-Christopher! Vad är det du har som är viktigare än din flickvän?! Gillar du inte mig? Ropade jag argt.
-Jag gillar dig Pärlan, men jag måste köpa en present till min mammas födelsedag! Förklarade Christopher.
-Ugh, jag blir så trött på dig! Du bryr dig inte om mig! Skrek jag förtvivlat, och lade på.
Han borde ju bry sig om sin flickvän! Vilken dummer! Tänkte jag, och kastade mig i min säng.

___________________

Hejsan!💅🏻Vad tycker ni om juldagboken så länge? Kom ihåg att kommentera och dela mina artiklar på Facebook och Twitter, de som har.😘Följ mig också på Instagram: @parlenos4ever.

~Pärlenos💗🦄