Denhär morgonen märktes det, att assistenterna var stressade och hade bråttom. Idag skulle hela slottet städas. Jag vaknade redan klockan halv sju av att de sopade och rusade fram och tillbaka i korridorerna. Jag blev tillochmed tvungen att säga till dem, vilket de bad så hemskt mycket om ursäkt om. Men jag hade svårt att somna om när jag för en gångs skull hade vaknat, så det var väl lika bra att stiga upp på direkten. Kocken Filip serverade äggröra med paprika och chilikrydda, samt kaviar. När jag hade njutit av morgonmålet en dryg timme, hjälpte assistent Annika mig att klä på mig. Jag valde ut en glittrig topp med en minkpäls på axlarna, och en turkos tyllkjol samt ljusröda pumps ur min walk-in-closet. Sedan ringde jag Yasmine och vi funderade tillsammans till vilken dag vi skulle boka in vår "veckans shoppingresa". Tillslut kom vi fram till att torsdag passade för oss båda. Sedan bestämde jag mig för att ta mig ett dopp i slottets nya bubbelpool, som hade gulddetaljer både på utsidan och insidan. Jag tog på mig min nya simdräkt med blåa hjärtan och silvriga snöflingor, som vi hade köpt på förra veckans shoppingresa. Assistenterna fick hämta ett glas limonad med en citron på sidan, och en bit körsbärspaj för mig att njuta av i badet. Jag satt i bubbelbadet trekvart eller så, ungeffär tillls lunch serverades i matsalen. Jag bestämde mig för en broilersallad, min mage blev rätt så belåten redan efter körsbärspajen. Sedan lade jag mig ner för min dagliga skönhetssömn, mina kungliga hjärnceller behövde ju vila efter allt tjohej denhär dagen. Men jag blev oartigt avbruten av Yasmine som ringde.
-Yasmine! När lär du dig att inte avbryta min skönhetssömn? Jag blir så trött på dig! Väste jag irriterat. Dethär händer hela tiden!
-Förlåt Pärlenos! Jag tänkte bara fråga hur du mådde... Sade Yasmine försiktigt.
-Jag mår bra! Tack vare dethär får du bettala vår shoppingresa, Yasmine! Och köp mig också dendär diamantringen som vi såg i skyltfönstret förra veckan. Jag suckade och satte mig på sängkanten.
-Visst, Pärlenos. Ha det så bra! Hälsade Yasmine. Jag placerade min telefon på nattduksbordet och kastade mig i min säng, och började direkt planera i vilka butiker vi ska shoppa på fredag.

__________________________
Hej Glitterspots!😘Här är del två av juldagboken. Hoppas ni gillade den!💋Ses imorgon!💖

~Pärlenos💎🤗

Min Instagram: @parlenos4ever