Heeej!💕

Jag har alltid tyckt att det är ganska tråkigt att åka bil. Alltid när man har tråkigt vill man ju komma på något man kan göra, eller hur?🤔 Ibland kan det vara ganska svårt när man sitter i en bil, så här kommer 7 saker du kan göra på bilresor. Vi börjar!😘

1. Lek "gissa bilfärgen"! Denhär leken går ut på att man ska gissa färgen på den bil som nästa gång kommer imot en.😜 Det kan vara lite svårt om man kör på en väg där det kör många bilar, eftersom alla i bilen kanske inte hinner gissa innan man möter följande bil.

2. Lek "jag ser något som är..."! Denhär leken går ut på att en i bilen ska beskriva vilken som helst sak i bilen, och resten av passagerarna ska gissa.💜 Jag tycker denhär leken är jätterolig, speciellt om man har många saker i sin bil!

3. Läs en bok! Dethär är superkul att göra, bara man inte får åksjuka, hahha💗 Jag älskar att läsa olika saker, det är både roligt och man utbildar sin hjärna på samma gång.

4. Lyssna på musik! Sätt på radion eller lyssna från din telefon eller annan dator.🎶 Jag blir alltid glad när jag hör tonerna på mina låtar. Dethär är både upp-piggande och trevligt för allihopa i bilen, så länge alla gillar den musik man spelar.💎

5. Spela på datorn! Det finns sååå många spel att välja mellan.☀️ Pokémon Go får man tyvärr inte spela i bilen eftersom Niantic lagt en hastighetsbegränsning på spelet. Men till exempel min App går det att titta på så länge man har internet.🌈

6. Räkna hur många t.ex vita bilar du ser på färden! Dethär är jättespännande och kul, tycker jag.💫 Man kan tillochmed tävla mot de andra passagerarna!

7. Lek ordleken! Ordleken går ut på att den ena t.ex säger "hund". Och eftersom hund slutar på bokstaven "d", så ska följande person hitta på ett ord som börjar på "d".🌸 Yay, det är så intressant och man lär sig nya ord på samma gång.

Hoppas dessa tips hjälpte dig om du också brukar tycka att bilfärder är tråkiga. Tack för att ni läste, hejdå Glitterstars!🌟

~Pärlenos💋

Min Instagram: @parlenos4ever

Kommentera, följ mig på Instagram, och dela denna artikel på Facebook, Twitter, och Pinterest om du är ett fan🌟