Kapitel 4: Panik!

Pärlenos hjärta bultade så det kändes som om hon skulle spy. Tänk om det satt någon och smög på henne just nu! 
- Jag måste lugna ner mig nu, annars börjar jag hyperventilera! Sade Pärlenos lugnande till sig själv. Vad är det värsta som kan ske? Inte vågar väl någon huligan hoppa på mig här? 
Pärlenos bestämde sig för att gå till sitt klädskåp i alla fall. Där möttes hon av en fasansfull syn: skåpdörren stod på vid gavel och alla kläder låg utspridda på golvet! Pärlenos gav ifrån sig ett skri, (som egentligen mer lät som en halvdöd åsnas ljud när den just drömt om morotshimlen) och rusade ut ur omklädningsrummet snabbt som en pil. Hon stannade inte innan hon hade hunnit fram till rum 294, Prinsessans och Sötnos och Pärlenos Svit.
- P-prinsessan! J-jag i öh si-si-simhallen! Ny-nyckeln... Försvunnen! Borta! K-kaos! Stammade Pärlenos.
- Älskling! Lugna ner dig! Vad är det nu som har hänt som är så horribelt att du måste galoppera hit halvnaken? Väste Kungen irriterat och föste snabbt in Pärlenos i hotellrummet. Du kunde väl åtminstone ha klätt på dig i simhallen!
- N-neej! Någon hade slängt mina kläder på golvet! Jag blev ju livrädd, din idiot! Skrek Pärlenos.
- Men Pärlan, du vet väl att man inte kan ge sin nyckel till vem som helst! Du är ju ändå kunglig, skurkar vill ju få tag i dina diamanter! Påpekade Prinsessan.
-Nej! Såklart att jag inte gav min nyckel till någon främling, jag är ingen iQ-befriad galen treåring! Pärlenos kastade sig på sin säng och ropade: Men ni fattar ju ingenting!
- Jag tror att du får lugna ner dig nu i lugn och ro. Jag ringer hotellägar-Penny och säger att vi får skjuta upp välkomstmiddagen till imorgon. Jag och Kungen ska gå till vår Svit nu. Sade Drottningen och gick iväg med Kungen i hälarna.
- Hejdå! Vinkade Prinsessan. Jag och Sötnos drar iväg till lekrummet på den tredje våningen, så du får vara här alldeles själv. SMS:a mig om det händer något skärskilt. Puss puss! Prinsessan gick iväg med Sötnos hoppandes och sjungandes med Bullan i famnen. 

___________________________________________________________

Ojoj vad det var länge sedan jag lagt upp en ny del!😱💗Men här är den; Pärlenos och mysteriet på hotell Alptoppen🏔 (del 4).❤️Hoppas ni njuter av att läsa min novell. 😘Om det är så, ska ni komma ihåg att dela mina artiklar på Facebook och Twitter (de som har), och ge mig positiva kommentarer på bloggen och Instagram!💞🐾Om ni inte ännu följer mig på Instagram så ska ni gå och göra det direkt!🤗Jag blir så glad av alla snälla Glitterspots som stöder mig!!😍💗💎

Min Instagram: @parlenos4ever