Denhär morgonen vaknade jag klockan halv nio i att min kanin, Kringlan hoppade upp i min säng. Jag vet inte hur den hade sluppit ut ur sitt rum, vare sig hur den hade kommit in i mitt rum. Men där satt den nu, och stirrade på mig med sina svarta knappögon.
-Men Kringlan, min älsklingskanin! Kom hit! Sade jag, och kramade om den ordentligt. Oj, jag har inte märkt hur öh.. Rund du är! Jag tror att jag får skicka en assistent för att gå på en ordentlig motionsrunda med dig idag.
 Kringlan hade faktiskt blivit fet. I själva verket såg den ut som en ordentligt uppblåst basketboll. Assistenterna hade säkert matat den för mycket. Men nåja, det är ju inte min uppgift att bry mig om min kanin heller! När jag hade skött morgonsysslorna kom jag att tänka på Christopher. Inte hade han väl blivit arg? Nej, det var ju inte jag som gjorde fel, det var ju han som började tjata om att han måste köpa en present till sin mamma! Han ringer mig nog snart, och ber om förlåtelse. Tänkte jag, och bestämde mig för att sluta oroa mig för det. Sedan gick jag till nedre våningen för lunchservering. Jag åt lasagné och räksmörgåsar. När jag hade återvänt till mitt rum märkte jag att Christopher hade textat mig: 
Förlåt Pärlan. Vi kan gå på dejt på onsdag, jag borde inte ha sagt så. 
Jag: Visst... Kanske, om du lovar att köpa ett vackert rubinhalsband och ett par örhängen...
Christopher: Okej Pärlenos, det ska jag göra.
Jag: Tack älskling, men jag blev verkligen sårad när du sade så...
Christopher: Jag förstår. Men måste gå nu. Ring mig imorgon, så planerar vi vilken tid du ska laga dig färdig,
Jag: Puss puss!
Sedan lade jag bort telefonen, och fortsatte min dag med att gå till slottets gym för att lära mig nya Yogapositioner.

_______________________

OBS! Dethär är måndagens Juldagbok! Den är ute först idag, eftersom jag glömde att sätta den igår.😘

~Pärlenos💋✨

Min Instagram: @parlenos4ever