Kapitel 6: Undersökningen fortsätter

Åh nej! Tänkte Pärlenos förtvivlat. Nu är det kört, hela universum kommer ju att skvallra om dethär det kommande århundradet om något av mina värdefulla diamanter är borta! Nu får vi bara hoppas att marsmänniskorna landar på jorden eller något, så Skvallerexpressen får något nytt att prata om. Jag kommer ju bli fotograferad så fort jag rör mig ur fläcken! Pärlenos bredde ut kläderna på golvet, och försökte komma ihåg vad hon hade haft på sig för juveler på sin färd till simhallen. 
-Ett diamanthalsband... Det har jag här... Min ring? Ja, den är här... Grubblade Pärlenos. När hon hade gått igenom sakerna en tredje gång kunde hon inte komma på något som fattades. Men det var något som inte stämde...
Pärlenos bestämde sig för att SMS-a Prinsessan föratt berätta om nyheterna. Prinsessan tyckte att Pärlenos borde sova på saken, så kanske hon kom på detdär lilla felet i historian på morgonen. När Prinsessan & co hade anländit till hotellrummet var klockan redan halv nio, så alla tyckte att idéen var passlig.
Mitt i natten vaknade Pärlenos. Hon tittade på klockan och den visade halv två. Då slog det henne; örhängena! Det var örhängena som saknades! 
-Sötnos! Sötnos, vakna! Väste Pärlenos och skakade på Sötnos, som kisade med ögonen och mumlade halvsömnigt:
-Justin Bieber, är det du? 
-Nej din idiot, jag är ingen löjlig muskulös tonårsidol med femton flickvänner heller! Det är jag, Pärlan. 
-Åh... Jag drömde just att Justin Bieber och jag gick på dejt till bion och tittade på "Nalle Puhs jul"... Sötnos rodnade. Varför väckte du mig?
-Jag har kommit på vad det är som fattas! Örhängena! De.. De är borta!

_________________________

Hej! Saker börjar bli seriösa, asså!💁Här har ni den, del 6! Vad tycker ni?💎🌸Kom ihåg å dela mina artiklar på Facebook & Twitter om ni njuter av att läsa dem. Och gå med i min giveaway! Läs min artikel som heter "Info om min 50 artiklars giveaway!🌈💜" för mer info!🌺. Ha det bra!

~Pärlenos❣

Min Instagram: @parlenos4ever