Pärlenos resedagbok: Ruka (dag 1)✈️

Kära resedagbok, idag satte vi oss i bilen och körde iväg till Ruka. Vi startade klockan halv tio-tiden. Jag fick sitta i baksätet med Eddy (@eddythechihuahua) och Matte. När klockan var ungeffär ett stannade vi i Uleåborg i ett shoppingcenter som heter Ideapark. Där for vi och köpa en vnterjacka och yttrebyxor till Matte. Jag skulle ha velat gå till en leksaksbutik också, men jag blev tvungen att hoppa över det. Före vi fortsatte vår resa, hämtade vi hamburgare från Hesburger. Jag fick en barnportion med saft i stället för läsk.

IMG_1024.jpg

Klockan fem-tiden kom vi fram till stugan. Mina ben kändes som kokt spaghetti efter allt detdär sittandet i bil! Usch vad trött man blir. Men jag har ändå haft det roligt idag. Tack dagbok!

~Pärlenos🦄✨

Min Instagram: @parlenos4ever     Eddys Instagram: @eddythechihuahua