-Ers höghet, idag är det fredag, ni skall åka på er "veckans shoppingresa" med Yasmine. Jag föreslår att ni börjar stiga upp, ni vill väl inte komma försent? Jag hörde assistent Leilas röst, och lyfte på det ena ögonlocket och mötte hennes runda ansikte med blicken.
-Mmmm... Mumlade jag och drog mig sakta upp ur min säng. Säg åt servitrisen att hon lämnar morgonmålet i mitt rum, jag äter det när jag har valt mina kläder. Fortsatte jag, när jag hade stigit upp och tagit av mig nattlinnet.
-Självklart, Ers Nåd. Leila bäddade min säng, och gick sedan vidare för att meddela servitrisen om min order. Jag valde ut en rosa tunika och en fluffig flecee-tröja med ett par silvriga boots. Jag åt en smörgås med en caffe latte, som var prydligt serverad på en bricka i mitt rum när jag slutfört klädväljandet. Sedan sminkade jag mig och lät mina naglar lackas i rosa glitternagellack. Då plingade det till i min telefon. Yasmine hade textat mig och frågat vilken tid hon skulle dyka upp hos mig. Jag bestämde, att vi skulle åka om en halv timme, och att hon skulle vara här om en kvart, så hon hinner hjälpa mig att packa min Gucci-handväska. Den hade Prinsessan köpt åt mig på lördag. Inom några minuter meddelade assistent Stina, att Yasmine hade anländit till slottet.
-Hej Pärlenos! Dina kläder är "on point" idag! Kopmplementerade Yasmine glatt.
-Tack! Jag vet. Svarade jag, och gav henne ett brett leende. Snart var väskan packad och Limousinen tankad.
-Bär min väska, så går vi. Idag kör chauffören Markus oss, Lars har en besvärlig hosta. Jag räckte fram min väska till Yasmine, och så steg vi in i Limousinens baksäte. Mot shoppingcentret! Kommenderade jag till chauffören.
Om en halv timme, klockan elva prick, var vi framme.Vi började med att gå i en klädaffär, där vi hittade ett par tröjor och ett par rosa pumps. Sedan hittade vi en nagellacksbutik där vi köpte massvis med nagellack. I nästa butik köpte vi ett par designer-balkänningar. De var mycket dyra, men pengar är ju inget problem för oss. Med dem köpte vi ett par örhängen, och diamantringen som Yasmine var skyldig mig. När vi hade shoppat i ett par timmar kände vi oss svultna. Vi gick till en gourmet-restaurang, där vi beställde inrefilé med klyftpotatis, och hallonparfé med chokladsås till efterrätt båda två. Sedan fortsatte vi shoppandet. Vi skaffade också en hel del nya nyanser eyeshadow och läppglans ur vår favoritsminkbutik; Face on top. Klockan var halv fem när vi började dra oss tillbaka mot slottet. Vi kom tillbaks precis i tid för klockan fem-te. Yasmine fick också dricka te med oss, eftersom hon skulle vara hemma först klockan halv sex. När Yasmine hade åkt hem slank jag ner i ett svalkande bubbelbad. All stress som shoppingresan orsakat mig är inte bra för min perfekta och släta hy! Man blir ju alldeles rynkig! Resten av kvällen tillbringade jag på spa-området med fotbad, hårbehandling-och borstning.