Hejsan Glitterspots!🦄💞

Eftersom veckans tema är böcker, så tänkte jag ge er några boktips!😘Alla av dessa böcker är kanske inte passliga åt de yngsta fansen, men jag tror att ni alla hittar en bra bok.🤗💓

1. Berättelsen om Narnia. Boken är passlig till åldrarna 7+. Bra som högläsningsbok. Bokens tema är fantasy. Det finns egentligen sju olika Narniaböcker, men denhär innehåller alla sju. Boken handlar om tre barn (jag tror att de var tre😬Det är så länge sedan jag läst den, haha!) som hittar en ingång till ett magiskt land, där de försöker bekämpa en ond häxa. Hela boken handlar inte om barnen, utan alla historier är olika!

2. Mera fest med Alfons Åberg. Boken handlar om förskolebarnet Alfons vardag. Boken innehåller fyra olika sagor. Passlig till alla åldrar, men jag skulle rekommendera den till lite yngre barn. Bokens tema är vardag. Också bra som högläsningsbok. 

3. Guinness world records. Boken handlar om alla rekord. Från djur till kläder till sport! Guinness world records ger ut en ny upplaga varje år! Boken som jag har är på Finska, men jag tror att man kan också hitta den på Svenska. Men språket spelar inte så stor roll, för sidorna är proppfulla med bilder. Passar till åldrarna 6+ på grund av att vissa rekord kan vara en aning äckliga eller på annat sätt opassliga.

Hoppas att ni gillade mina tips, och hoppas att ni också blev inspirerade att läsa!💋💎

~Pärlenos🐾❣️

Min Instagram: @parlenos4ever