Kapitel 1: Packningsproblem på Soldalens slott

- Men milda morötter! Kan inte dessa skidor rymmas in i detdär... Oäerghh... Förbarmade metallskrotet  till bil!! Men usch då! Dendär överstora maskinen är verkligen inte värd pengarna. Skrek Prinsessan medan hon försökte proppa in sina tremeterlånga slalomskidor i   limoucinens baklucka.
- Prinsessan, jag tror inte att det är bilen som är problemet, utan dina automatiskt framåt-åkande gigantiska skidor! Kan du inte bara lära dig åka slalom som vi andra? Du kommer ändå aldrig lära dig med domdär, du är ju ändå bara en och sextio lång. Försökte Pärlenos.
- Nej!! Säg inte så! Jag vill använda dem! Du bestämmer inte vad jag gör! Prinsessan kastade sig i gräset och ylade som om hon vore en treåring som hade kissat på sig på sitt egna kalas. Drottningen kom springande från sina äppelträdsodlingar på bakre gården.
- Har hon fått ett skrik-och-gråt-anfall nu igen?! Sade Drottningen med en förtvivlad suck.
- Så ser det ut. Sade Sötnos, som också hade dykt upp framför bilgaraget.
- Älskling, du måste lugna ner dig nu. Ta tio djupa andetag med mig. Ett.. Två.. Tre... När Prinsessan hade lugnat ner sig, bestämde hon sig för att ta en släpvagn för sina slalomskidor. Det var ändå lika bra, för annars skulle hon antagligen ha fått femton skrik-och-gråt-anfall till när hon insåg att man inte lär sig åka slalom på tre minuter.
Så började vännernas vinteräventur.

______________________________________________________________________________________________

Hejsan alla Glitterspots! Jag har jobbat på ett projekt i över en vecka nu. 😊💎 Det är en novell som handlar om ett äventyr på Alperna. Dethär är del ett.😄✨💞 Novellen fortsätter när jag har skrivit klart nästa del. Hoppas alla Glittrande Glitterspots har det så bra!!💋✨😜

~Pärlenos💎🎀

Min Instagram: @parlenos4ever